Forløbet er eksklusivt for klasser med elever med autismespektrumforstyrrelser (ASF).
Dette undervisningsforløb er enkelt, genkendeligt og stringent i sin opbygning. Det anvender en visuel formidlingstilgang og konkrete genstande som facilitator for læring. I Fra Betlehem til Jerusalem opnår eleverne indsigt i, hvorfra kristendommen udspringer, hvad der kendetegner den som religion, samt hvordan kristendommen gennem mere end tusind år har sat sine spor. Forløbet afsluttes med et kirkebesøg, hvor fokus er på troens Jesus.
Lektionerne i forløbet spejler hinanden, så eleverne vil finde genkendelse og rutine i aktiviteterne:
- Samtale om genstand. (Indledt med en explainer-video)
- Se tegnet bibelfortælling
- Arbejde med opgaver i elevhæftet
Forløbet indeholder:
- Lærervejledning
- Til låns: Skrin med genstande til hver lektion
- Klassesæt med elevhæft er
- Klassesæt med klistermærker
- Hjemmeside
Kirkebesøg
Forløbet afsluttes med et kirkebesøg med fokus på troens Jesus. Skrinet med genstandene medbringes og anvendes som en visuel reminder til de bibelske fortællinger, eleverne har arbejdet med i klassen, og de knyttes til steder og ritualer i kirken.
Mange elever med ASF foretrækker at kommunikere på engelsk. Derfor kan man også fi nde de små fi lm med bibelhistorier og nogle af elevopgaverne på engelsk.

Foto: FolkekirkensSkoletjeneste